30 Nisan 2014 Çarşamba

Okudum :)


Bayan Peregrıne'in Tuhaf Çocukları/Ransom Riggs
Bu kitabı okuyalı uzun zaman oldu gerçekten.Sanırım geçen yaz okumuştum.O yüzden yazdıklarım sadece aklımdan kalanlardan ibaret olacak. :)
İtiraf ediyorum kitabı sırf ismi için aldım.Size de gizemli ve çekici gelmiyor mu? Kapağının güzelliği de bir artıydı benim için.Bu kitabın kitaplığıma geliş serüveni böyle.Tahmin ettiğim gibi okuduktan sonra yüzümü kara çıkarmadı.
Pekala itiraf ediyorum ilk yarısını geceleyin herkes uyurken okumuştum ve bir hayli korktum.Belki uyurken ışıkları açık tutmuş bile olabilirim...:) Size tavsiyem ilk yarısı biraz ürkütücü olduğu için sabah okumanız ya da korkmak istiyorsanız gece okuyun.Aslında kitap gerilim ya da korku kitabı değil ama öyle bir havası var.Issız bir ada terkedilmiş bir yetimhane,yetimhaneden gelen sesler.Okurken bile korktunuz dimi? :D
İşte Jacob dedesinin anlattığı hikayelerin gerçek olduğuna inanarak bu yetimhaneye doğru bir yolculuğa çıkıyor.Ancak Jacob'un dedesinin anlattığı yetimhane öyle sıradan bir yetimhane değil.Burada yaşayan çocukların tuhaf özel güçleri var.Jacob da çocukluğundan beri bu hikayeleri gerçek sanmış ama sonra büyüdüğünde inanmaktan vazgeçmiş bir genç.Yine de dedesinin anlattığı yetimhaneyi görmek bir nevi içindeki çocuğa da bu hikayelerin gerçek olmadığını kanıtlamak istiyor.Hikaye de tam anlamıyla burada başlıyor.
Kitabın konusundan öte beni kendine hayran bırakan (biraz da korkutan) içindeki fotoğraflar oldu.Hikayeyle birebir uyum sağlayan yazarın üzerinde neredeyse hiç oynanmamış olarak tarif ettiği fotoğraflar.Kitabın sonuna kadar gerçek olabileceklerine inanmamıştım ta ki şu sayfaları görene kadar.




Bunlar kitabın sonunda yer alan sayfalar.Bütün fotoğrafların koleksiyoncularının adları yer alıyor.

Bu kitabın fragmanı ancak filminin yakında çıkacağını ve filmi Tim Burton'un yöneteceğini okumuştum bir yerlerde,heyecanla bekliyorum. :)


4 yorum:

Sam Scarlet dedi ki...

TIM BURTON MI! HARİKA!!!

zehraツ dedi ki...

bende aynı tepkiyi vermiştim ilk duyduğumda kesinlikle harika bir film olacak :)

miyavkedicik dedi ki...

Son derece güzele benziyor. Hemmen not ettim. Alınacaklar listeme ekledim.
Çoook çok teşekkürler...

zehraツ dedi ki...

ne demek ben teşekkür ederim :)