28 Nisan 2014 Pazartesi

Kitap Canavarlarının 8.Blog Turu/Umut Bıçağı-Patrick Ness/Yorum


Umut Bıçağı-Patrick Ness
İtiraf ediyorum kitabı ilk başlarda hiç sevmemiştim.Hatta bir süre okumayı bırakmıştım.Ama sonra kitap beni utandırdı.
İlk önce kitabın kapağını ve boyutunu çok sevdim.Delidolunun bütün kitapları diğer kitaplara göre biraz daha küçük ve şirin.Kolayca çantada taşınabilir ayrıca baskısı da çok kaliteli.
Kitabın içeriğine gelecek olursak;başkarakterimiz Todd ve 13 yaşına basmak üzere.Yaşadığı yer gerçekten çok ilginç.Kasabada hiç kadın yok ve Todd geriye kalan son çocuk.(13 yaşından büyükler yetişkin sayılıyor.)
En önemlisini sona sakladım.Bu kasabada herkes birbirlerinin düşüncelerini duyabiliyor.Todd'un ses diye adlandırdığı şey herkesin aklından geçen düşünceler.Onları okumuyorsunuz devamlı duyuyorsunuz.Eh kasabadaki herkesin biraz deli olduğunu söylememe gerek yok herhalde.Böyle bir şeyle yaşasak bizimde aklımız yerinde olmazdı.Buna sadece insanlar değil hayvanlarda dahil.Todd'un nefret ettiği bir köpeği var ve kitapta favori karakterim o.Konuşmalarını okurken çok eğlendim.Kitabın devamını anlatmayacağım bu söylediklerim zaten ilk sayfalarda yer alan şeyler.Kitabın isminin hatta serinin isminin çok yerinde olduğunu düşünüyorum.Çünkü Todd ve Manchee (köpeği) ayrıca bir kişi daha (söyleyemem spoiler olur:) ) bütün kitap boyunca yürüyorlar.Ciddiyim hemde hiç durmadan onlarla beraber sizde yürüyorsunuz ve tüm maceralarına ortak oluyorsunuz.Serinin diğer kitaplarını hemen okumak istiyorum çünkü tahmin edebileceğiniz gibi ilk kitabın sonu berbat bitti.İlk başlarda aklınız karışabilir ama azmedip okumaya devam ederseniz keyif alacağınız bir kitap garanti veriyorum. :)




Bu resimlerin devamı:

Teşekkürler :)

Hiç yorum yok: