27 Şubat 2013 Çarşamba

Okudum:)



YÜZYILLIK YALNIZLIK/GABRIEL GARCIA MARQUEZ

Büyük çoğunluk kitapkardeşliği etkinliğinden haberdardır sanırım işte şubat ayında kitapkardeşliği yüzyıllık yalnızlığı seçti okumak için.Bende çok merak ettiğim yüzyıllık yalnızlığı bu sayede okumuş oldum.
Kitabı size nasıl anlatabilirim bilmiyorum en iyisi baştan başlamak:)
Kitaba başlarken kabul ediyorum ön yargılıydım çünkü yazar Nobel ödüllüydü ve ben fazlasıyla ciddi bir kitap bekliyordum.Ama gel gör ki beklediğimin tamamen zıttı bir kitapla karşılaştım herhalde başka hiçbir kitap yüzyıllık yalnızlık kadar samimi olamaz...Okumayanlara sesleniyorum sakın kitabın başında isimleri karıştırıyorum diye okumamazlık yapmayın.Gerçi ben son sayfaya kadar isimleri karıştırmaya devam ettim:) Okuyanlar bilirler kitapta en az 20 tane Arcadio ile Aureliano var.Ki 17 Aureliano'yu sayacak olursak 30'u geçebilirler:) Kitap o kadar şaşırtıcı ve komik ki...Bir yüzyıldan fazla bir süre aynı ailenin devamlı başa saran bir kaset gibi aynı şeyleri yaşamasını okuyorsunuz.Yüzyıllık yalnızlık ismi bile kitabı çok iyi tanımlıyor.40 yıl düşünsem bu kitap için daha iyi bir isim düşünemezdim herhalde:)
Karakterlere gelecek olursak kitabın kadın karakterleri (Ursulalar,Amarantalar)
hepsi ayrı bir olay ama en baş Ursula benim favorim:).Ayrı bir olay derken söylemek istediğimi karkaterlerin toprak yemesi,aynı adamı sevdikleri için birbirlerine olan bitmeyen öfkeleri,hepsinin en az 100'lü yaşları görmeleri vs. vs.:):)
Erkeklerde ise doğan bütün Arcadio'lar ile Aureliano'lar hep aynı karakterde oluyorlar bu ayrıntı benim çok hoşuma gitmişti:) Ama erkeklerde ki favorim kitabın sonunda beni biraz hayal kırıklığına uğratsa da Melquiades'di.İcatları,çingeneliği,hayaleti...Hepsini okumak çok eğlenceliydi.Lafı çok uzattım ama son olarak söylemek istediğim bir şey var yazar kitabı için 'kitabımda gerçekliğe dayanmayan tek bir cümle bulamazsınız' demiş kitabı okursanız ya da okuduysanız olayların her ne kadar fantastik gibi gözükse de gerçek olduğuna sizde inanacaksınız inanın..:)
Yaşasın kitap kardeşliği:)
Herkese bol kitaplı günler:)

2 yorum:

miyavkedicik dedi ki...

Gabriel Garcia Marquez en en en sevdiğim yazardır..:)) Elbette ki Yüzyıllık Yalnızlık Kitabını da bundan yaklaşık 10 yıl önce okumuştum.. Fazla söze gerek yok bence..:)) Marquez diyorum ve acil şifalar diliyorum kendisine..:))

zehraツ dedi ki...

diğer kitaplarını da çok merak ediyorum en kısa zamanda okumak gerek:)