22 Kasım 2013 Cuma

Kitap Canavarları'nın 4.Blog Turu/Ötekiler Arasında/Jo Walton :)

 
 
 
Ötekiler Arasında/Jo Walton
 
Kitabı az önce bitirdim.İnsanların hayallerini kurduğu şeyler gibiydi.Perileri görmek onlarla konuşmak ama elbette bu kitabı okuduktan sonra perilerle konuşmanın o kadar da kolay olmadığını öğreniyoruz.Kitap günlük tarzında yazılmış ve bir insanın günlüğüne yazabileceği gibi yazılmış.Biraz karmaşık oldu cümlem ama sanırım gerçekçi diyebilirim yani günlüğüne yazış tarzı:)
Kitabın kapağı ve ismi bir kitaba bu kadar uyabilir bence.Kapaktaki ormana baktığım anda aklıma hemen periler geliyor artık hatta orası Matemyolu bile olabilir.(Kitapta geçen bir yer)
İsmi de 'Ötekiler Arasında' çok manidar bence.Diğer insanlar ve Mori...(başkarakter).Başlangıçta uyum sağlamakta ne kadar zorlandığını,kitaplara sığındığını okuyoruz hep.Aslında kitaplara sığınma demem ne kadar doğru bilemiyorum Mori sanki kitaplarla yaşıyor.Onları tartışıyor hatta mektuplarının yarısını onlardan bahsederek yazıyor.
Mori gibi bir arkadaşım olsun isterdim.Bir insanla kitaplar hakkında konuşmaktan daha müthiş bir şey yok.O insanı tanımasanızda olur.Mori kitap kulübüne ilk katıldığında oradaki kimseyi tanımıyordu.Ama sonra hayatını değiştirdiler.Böyle küçük şeyler insanın hayatına değer katıyor.Sizi diğer insanlardan farklı kılıyor.Şu amaçsız kalabalığın içinde bir nebze nefes almak istiyorsanız kitap okuyun.!Hatta önce bu kitapla başlayabilirsiniz.
Yazarın yazmadaki başarısını kitabı bitirdikten sonra anlıyorsunuz.Doğru düzgün hiçbir aksiyon yokken kitabı sıkılmadan keyifle okuyorsunuz.İşte bu bir başarıdır.Çok konuştum ama kitabın bana hissettirdiklerini başka türlü anlatamazdım.Ayrıca bu kitabı okuyarak çok şey kazandığımı düşünüyorum.En azından artık bir sürü kitapla ilgili bilgim var.Ve kesinlikle en kısa zamanda Le Guin okumam lazım!!
 
 
 Bu kitap için İthaki yayınlarına sonsuz teşekkür..
 
 
 Bizden haberdar olmak için face sayfamız:
 
 
Herkese bol kitaplı günler... :)


Hiç yorum yok: