2 Mayıs 2013 Perşembe

Okudum:)
























AYA SEYAHAT/JULES VERNE

Bu kitabı http://pinucciasbooks.blogspot.com/ sahibinin düzenlediği yazar ayları etkinliği için okudum.İyi ki okumuşum.Aslında kitabı okurken kitaptan çok Jules Verne'i,ne kadar büyük bir hayalgücünün olduğunu düşünüp durdum.Düşünsenize daha icat edilmeden hangimiz oksijen tüpü gibi şeyleri öngörebilirdik? Bence Jules Verne kesinlikle çağının ötesinde bir adammış.Kitabı okurken yazdıklarının kurgu olduğunu söyleyemezsiniz öylesine inandırıcı bir şekilde yazıyor ki inanmaktan başka şansı kalmıyor okurun:)
Bilimsel verileri o kadar ayrıntılı ve gerçekçi ki sanki bütün olaylar gözlerimin önünde gerçekleşti.Sanki bende Gun-Club'ın üyelerinden biriydim ve olan biten her şeyi yaşadım..:) Demek istediğim şu ki bu yazarı okuyun özellikle bu türü sevenler kaçırmasın.Ama tam çeviri metin okumanızı öneririm çünkü çocuklar için kısaltılmış olanlarında bu kadar bilimsel verinin olacağından şüpheliyim..
Eklemek istediğim son şey kitabın önsözünde okuduğum ve beni derinden etkilemiş olan bir şey:
Jules Verne'in 1870'te yayımladığı Vingt Mille Lieues Sous Les Mers (Deniz Altında Yirmi Bin Fersah19491985) adlı ünlü bilimkurgu kitabında, Kaptan Nemo'nun serüvenlerle dolu yolculuğu sırasında kullandığı denizaltının adı da Nautilus idi. Nautilus, kısa süreli dalışlar yerine, çok uzun süre sualtında kalabilen ilk gerçek denizaltıydı...
Aynen wikipedia'dan kopyaladım.Çok müthiş bir şey değil mi? :) Yapılan ilk gerçek denizaltına Jules Verne'ün anısını yaşatacak bir isim vermek..:)
Herkese sevgiler,iyi okumalar:)...

Hiç yorum yok: