6 Ocak 2012 Cuma

Dublörün Dilemması




















Arka kapağında Yazanlar: Murat Menteş, okumacı, tartışmacı, kavgacı, yani kışkırtıcı bir yazar arkadaşım. Onunla çekişirken çiçek açarsınız. Yazarlık macerasını ben de merakla izliyorum. Peşinen söyleyeyim, fiktif, tümden hayal ürünü metinler sevmem, fakat Murat Menteş’in birbiri peşi sıra kurduğu cümlelerin gücü, benim kendimce şikayetimi kuruntuya dönüştürdü. Ben, Murat’ın yaşındayken kelimelerle kasap gibi boğuşuyordum; Murat aksine, kelimeleri kırbaçlayıp cümleler içinde düzene sokuyor ve bunu pek mahirce başarıyor. Bu yüzden Dublörün Dilemması çok canlı, renkli, inceden felsefi çığlıklarla bezeli bir kitap ve hızla yaklaşan bir yazarı işaretliyor... Böyledir, edebiyat kavgayla başlar huzurla sona erer derler; gerçi ben görmedim, hayırlısı Murat için olsun!..
Nihat Genç
Çok acayip. Çok tuhaf. Müthiş!.. Böyle bir kitabın yazıldığına inanamıyorum. Okuyun, siz de inanamayacaksınız!
Hakan Albayrak
Dublörün Dilemması ilginç, heyecanlı, eğlenceli, derinlikli...
bir roman. Ama galiba en önemli özelliği, bize sözcüklerin gücünü hatırlatması. Hiperaktif bir zekanın ürünü, bu baş döndürücü macerayı okumak büyük keyif! Ben sevdim eller alsın.
Alper Canıgüz
Yorumum:
Öncelikle kitap çok güzel ve karakterler çok yaratıcı.Ama menteşin kitaplarından birini seç derseniz ben korkma ben varımı seçerim.Neden mi? Çünkü kbvnin karakterleri içime daha bir sinmişti.Özellikle Müntekim Gıcırbey..:)
Söylediklerimi kitabın kötü olduğu yönünden almayın yalnızca kbv daha güzeldi.Menteş okuyacaksanız önce kbv yi okuyun derim ben.Şimdi dublörün dilemmasına geri dönelim kitabın sizi güldüreceğinden adım gibi eminim.Kitap tıpkı kbv gibi farklı farklı karakterlerin ağzından yazılmış.Nedense ben menteşin kadın karkaterlerini bir türlü sevemiyorum.Ne şebnemi ne de dilarayı sevdim.İkiside baş karakterlere yakışmayan tipler.İtiraf etmeliyim ki şebnemi çok kıskanmıştım kvb deki.Nedeni müntekim karakterini çok sevmiş olmam:) Ama kadın karakterlerin sevilecek bir yanı olduğunu düşünmüyorum.Evet sözün özü menteşi okuyun gülün eğlenin farklı bir anlatım biçimi keşfedin okunmaya değer bir kitap ve yazar...

Hiç yorum yok: