10 Aralık 2016 Cumartesi

KCBT Blog Tur-Harry Potter ve Lanetli Çocuk/J. K. Rowling,John Tiffany,Jack Thorne


Harry Potter ve Lanetli Çocuk/J. K. Rowling,John Tiffany,Jack Thorne

Öncelikle şunu yazmam gerek, çocukluğumdan beri sıkı bir Harry Potter okuyucusuyum.Hem filmlerini hem de kitaplarını hep çok sevdim.Ama gelin görün ki bu kitap hayallerimi yıktı hemde son kitabın çıkmasından yıllar sonra.
Sevgili Rowling bunu Harry Potter dünyasına nasıl yapmış aklım almıyor.Okuduğum hiçbir karakter o eski dünyadaki karakterler değildi.Sanki Harry Potter'ı bile başka biri yazmış gibiydi ve bu o kadar belliydi ki canımı çok sıktı.Hatta çoğu zaman böyle bir kitap keşke hiç yazılmasaydı dedim.Halbuki J.K.Rwoling Harry Potter ile alakalı ne yazsa okurum derdim ama bu değil.Bu kitap olmamış.Resmen Harry 11 yaşındayken daha olgun bir karakterdi.Gözümdeki tüm o kahramanlığını,cesaretini kaybetti resmen bu kitapla.Hermione hadi neyse de ya Ron'a ne demeli.Resmen kitap boyunca onu sadece şaka yapan bir tip olarak göstermişler.Böyle saçmalık mı olur? Birde Draco var tabi.Bu kitapta Malfoy'u bildiğin bambaşka biri olarak yazmışlar.Yok Harry'i övmeler yok ben sizi kıskanıyordumlar bu nedir arkadaş sen Draco'sun.Elbette karakter gelişimi olacak , elbette bir olgunluk olacak ama insanları tamamen değiştirmişler.Scorpius ve Albus hakkında konuşmak bile istemiyorum.Altı doldurulmamuş,ergen karakterler.Harry Potter kitapları şimdilerde bir sürü olan kalitesiz genç-yetişkin kitapları gibi yazılsaydı ne olurdu diye merak ediyorsanız alın okuyun.Ancak sıkı bir fansanız bence okumaya bile değmez.Karakterlerin gözünüzdeki değerini düşürmeyin.
Sevgiler..

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Bende koyu bir Harry Potter fanıyım bu kitabı da uzun süredir takip ediyorum fakat bir türlü cesaret edemiyordum almaya. Sanki alsam bütün hevesim kursağımda kalacak gibi geliyordu. Yorumunuzdan sonra kesin olarak almamaya karar verdim. Bırakalım en iyisi onlar eski halleriyle kalsınlar aklımızda. Kitap tanıtımı için teşekkürler.