25 Ekim 2013 Cuma

Düğün Ziyafeti/Jonathan Pıdduck-Kitap Canavarları'nın 2.Blog Turu:)

 
DÜĞÜN ZİYAFETİ/JONATHAN PIDDUCK
Bu kitabı okuyacağımızı duyduğumda çok heyecanlanmıştım,eğer kitabın arka kapak yazısını okursanız ne demek istediğimi anlarsınız.Ayrıca kapağı gerçekten korkunç olduğu için beklentim tavan yapmıştı.Belki de o kadar büyük umutla başlamasaydım kitabı daha çok beğenebilirdim...
Elime aldığım ilk anda kısalığına çok şaşırdım.Kitabımız  yüz küsür sayfa çünkü.Bence biraz daha uzun olsaydı olaylar sanki hemen olup bitmişçesine yazılmasaydı daha çok zevk alabilirdim ama olmadı malesef.
Başlarda gerçekten ilginçti.Baş kahramanımız Philip troller tarafından düğün ziyafeti olmak için kaçırılıyor.Düğün ziyafeti de neyin nesi derseniz eğer trollerin düğünlerde gerçekleştirdileri bir etkinlik.Yani kısacası kaçırdıkları insanı yiyorlar.Bu kısımda kitap ilgimi haliyle çekmişti.
Sizinde tahmin edebileceğiniz gibi (azcık spoiler!!!) gelin olan Matilda Philip'e aşık oluyor ve onun kaçmasına yardım ediyor.Burdan sonra kitap tuhaf bir aşk üçgeni hikayesine ve güzel ve çirkinin kötü bir versiyonuna dönüştü.Sayfalarca Matilda'nın ve Philip'in annesinin olaylarını okuyoruz.Fantastik bir kitap olacağı yerde trajikomik bir kitap olmuş.Ayrıca troller de ne,bizim dünyamızda mı yaşıyorlar,nasıl bilmeyiz vs gibi soruları kimse sormadı,sorsada üstünde  durulmadı.Herkes Matilda'nın trol olduğunu sorgusuz sualsiz kabul etti.Kimse bu bir kamera şakası olmalı diye düşünmedi.Bunlar benim için önemli çünkü böyle ifadelerin eksikliği kitabın gerçekçiliğini yitirmesine sebep oluyor.
Kitabın sonu öyle bir şekilde bitti ki bu kitap nasıl bir serinin ilk kitabı anlamadım.Yorumumdan anlaşılacağı üzere yine güzel bir konunun yazar tarafından mahvedildiğini gördük..:(
Diğer canavarların yazıları için:
Tur Programımız:
 
 
Herkese iyi haftasonları:)

Hiç yorum yok: