23 Haziran 2014 Pazartesi

LYS Dönemi Okuyup Yorumlayamadığım Kitaplar :)


Aslında bu sadece bir kısmı :)
1)Kaldırım Mühendisi-Mehmet Nafi Artemel
Aylar oldu bu kitabı okuyalı gerçi hepsi için böyle :)
Kitabı güzel ve eleştirel olduğu hatırlıyorum ama baş karakterin saflığına sinir olduğumu da hatırlıyorum.İlginç bir kitaptı.

2)Cipcip-Onur Yalçın
Ablam bir çekilişte kazanmıştı bu kitabı.İlk kısımları gerçekten çok acıklıydı ve güzeldi.Hüzünlü bir kitap bu tarz kitaplar hoşunuza gidiyorsa okuyun derim pişman olmazsınız.

3)Delifişek-Jose Mauro De Vasconcelos
İlk kitaptan sonra serinin devamı hep hayal kırıklığı oldu benim için,keşke hiç yazılmasaymış dedim içimden.
O güzelim Zeze karakterini yazar mahvetmiş.Okumanızı tavsiye etmem.

4)Alaska'nın Peşinde-John Green
Bu kitap için uzun bir yorum yazsam daha iyi olurdu aslında ama detayları unuttum :)
Çoğu insan Aynı Yıldızın Altında'dan sonra bu kitabı pek sevmemiş ama bence alaskanın peşinde aynı yıldızın altındadan daha güzel bir kitap.Çok derin anlamları var ve yazarın en sonda yazdığı 2 sayfalık not benim için çok değerli.O yüzden okumanızı öneririm.Sırf o iki sayfa için bile okuyun.

5)Çavdar Tarlasında Çocuklar-J.D Salinger
Bu kitabı okurken içimde sürekli bir sıkıntı vardı.Nedeni tabi ki kitap yüzünden.Böyle bir hayat süren gençlere,yetişkinlere üzüldüm.Böyle bir hayat derken büyük bir boşluğun içinde çabalayıp duran insanlardan bahsediyorum.Amaçsız ve inançsız yaşayan insanlar.Allah hiçbirimizi böyle bir boşluğa düşürmesin.Okuyup ders almak gerek.

6)Soğuk Kahve-Ahmet Batman 
Yani bu kitap için ne desem bilemedim.Ne bayıldım ne de nefret ettim bu kitaptan öyle ortada kalan fazla reklamı yapılmış bir kitaptı.Bazı kısımları güzeldi ama okumazsanız kaybedecek bir şey yok.

7)Eşleşme-Ally Condie
Çok büyük umutlarla almıştım ama umduğumu bulamadım.Konusu çok güzel olmasına rağmen hiç akıcı olmaması ve karakterlerin çok sıradan olması beni kitaptan soğuttu.Devamını okuyacağımı sanmıyorum.

8)Sefil Şehir-Daniel Polansky
Aslında bu kitabın havasını çok sevmiştim.Böyle karanlık,ürkütücü falan ama beklediğim şeyi bir türlü bana veremedi.Harika bir potansiyeli varken ana karakter farklı ve ilgi çekiciyken çoğu yerde sıkıldım ve sayfalar ilerlemek bilmedi.Yine de okunabilir bence bazı yerleri hoşuma gitti.

9)Beni Seç-Kiera Cass
Bir kitap nasıl böyle güzel başlayıp batırılabilir sorusuna en iyi cevap bu kitap.America'nın kafasını koparabilirsiniz.Harika bir konu ve acayip yaratıcı bir kitabı böylesine mahveden yazarı kınıyorum.Bir Açlık Oyunları ya da Uyumsuz gibi müthiş serilerden olabilecekken bambaşka bir şeye dönüşmüş bir kitap.Üzüldüm açıkçası.

10)Zehir Ustası-Maria V. Snyder
İlginç ve güzel bir kitaptı devamını merakla bekliyorum.Ancak yine de bir şeylerin eksik olduğunu düşünüyorum umarım 2.kitap beklentilerimi karşılar.

11)Candor-Pam Bachorz
Korkunç bir kitap.Kitaba kötü demek manasında değil konusundan bahsediyorum.Beyinlerinizi sesle yıkayıp iyi bir çocuk olmanızı sağlayan bir kasabadan bahsediyorum.Otomatik Portakalı andıran konusuyla beni dehşete düşürmüştü sonunu hatırladıkça hala şok olduğum doğrudur.Okuyun..

Üşengeçliğimin yazısını okudunuz ama cidden kitapların sadece ana hatlarını hatırlayabildiğim için böyle yapmak zorunda kaldım. :)


Hiç yorum yok: