26 Nisan 2013 Cuma

Okudum:)



ŞEYTAN VE ŞAİR/JOHN UNDERWOOD

Uzun zamandır böyle bir macera kitabı okumamıştım.Okuduktan sonra bu türü özlediğimi farkettim.Kitabın başları biraz sıkıcıydı ama zaten böyle kitaplar hep sonradan açılır.:) Kitaba başlarken pek inancım yoktu.Yani koskoca Shakespeare'i yalanlayan bir roman.Spoiler vermek istemiyorum ama kitap çok büyük iddialar içeriyor.Okurken çok şaşırdım açıkçası ve inanmak istemedim ama yazar öyle iyi ispatlıyor ki her şeyi,inanmaktan başka çaresi kalmıyor insanın.Bütün belgelerin gerçekliğini savunuyor yazarımız ve kitabın sonunda yazan şeye dikkatinizi çekerim:Kendi ülkesinde yayınlanmamış bir kitap bu.Kitaba başlarken beni en çok meraklandıran şey  neden yayınlanmadığıydı.Okuduktan sonra anlıyoruz:).
Yalnız yazar bazen aynı şeyleri tekrarlıyor kitabında ve bu oldukça rahatsız etti beni ama bunlarda hep kitabın başlarında.İlk 100 küsür sayfadan sonra kitabın ilerleyişi,akıcılığı çok daha iyileşiyor o yüzden bunları gözardı edebiliyoruz.Ama kitabın sonunu daha farklı bekliyordum biraz hayalkırıklığına uğradım sonradan kitabın orjinal adının:The Shakespeare Chronicles olduğunu hatırladım,kitabımız bir seriymiş yani.Zaten çoğu şey havada kalmıştı 2. kitabı çıksın onu da okumayı düşünürüm.
Eklemek istediğim son şey tarihte ne kadar çok yanlış bildiğimiz şeylerin olabileceği.Kitabı okurken devamlı bunu düşündüm.Belki kitap doğru değildir bilemem ama çoğu bildiğimiz şeyin yanlış olduğunu ispatlıyor bize..
Kitabı bana yollayan Arkadya Yayınlarına teşekkür ediyorum:)
Hepinize iyi tatiller:)

Hiç yorum yok: