13 Eylül 2011 Salı

Okudum:)

AÇLIK OYUNLARI    SUZANNE COLLİNS
Arka kapak
Bir zamanlar Kuzey Amerika olarak bilinen bir yerin yıkıntıları içerisinde Panem ulusu yaşamaktadır. Başkent Capitol’ün etrafında 12 bölge bulunmaktadır. Capitol şiddetli ve acımasızdır ve bölgeler bir hat boyunca sıralanmıştır. Onların her biri her yıl yapılan Açlık oyunlarına katılmak zorundadır. Yarışma için her bir bölgeden yaşları 12 ila 18 arasında değişen birer erkek ve bir kız çocuğu göndermek durumundadır. Açlık oyunları TV’den canlı yayınlanan ölümüne bir kavgadır.

On altı yaşındaki Katniss Everdeen annesi ve 12 yaşındaki kızkardeşi ile yaşamaktadır. Oyunlarda kızkardeşinin yerine geçerek ölüm cezasını üzerine alır. Ancak Katniss daha önce de ölüme çok yaklaşmıştır ve bu kez kız kardeşi için ikinci kez hayatta kalma mücadelesi erecektir. Gerçekten ne anlama geldiğini bilmeden bir yarışmacı olmuştur. Eğer bu mücadeleyi kazanırsa hayatta kalma seçeneğini başlatmış olacaktır.
Kazanmak ün ve talih demektir. Kaybetmek ise kesin ölüm anlamındadır. Açlık Oyunları başlasın!

İlk başta tereddütle kitabı aldım.Çünkü kitapların bestseller olmaları iyi kitap oldukları anlamına gelmez. Ama arkadaşlarımda görünce almaya karar verdim. İyiki almışım. En başından sonuna kadar bir solukta okunan bir kitap.Collins'in anlatımı müthiş okurken sanki olayın içindeymiş gibi hissettim.Sanki Katnissin her yaşadığını yaşıyormuş gibi...
Okunması gereken bir seri olduğunu düşünüyorum.Tabi hala okumayan varsa:)
Haberi olmayan varsa serinin filmi çekiliyor.Başrollerde Jennifer lawrence ve benim çok sevdiğim bir oyuncu olan Josh hutcherson var.Filmde kitap gibi müthiş olacağa benziyor.Gösterim tarihi:23/03/2012.


Serinin kitapları:


Dipnot:Yazarın Yeraltı günlükleri adlı bir serisi daha var.

Hiç yorum yok: